Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Η τρελή αμυγδαλιά!

Πηγή

Αμυγδαλιά! Τι όμορφο θέμα! Μας θυμίζει ότι όπου να' ναι έρχεται η Άνοιξη! Την λένε και τρελή αμυγδαλιά, επειδή δε φοβάται το τσουχτερό κρύο και ανθίζει μέσα στην παγωνιά!

Ο μύθος της αμυγδαλιάς
Ήταν κάποτε μια όμορφη πριγκίπισσα που ονομαζόταν Φυλλίς. Η Φυλλίς ήταν κόρη ενός βασιλιά της Θράκης. Αυτή ερωτεύτηκε το γιο του Θησέα, το Δημοφώντα. Ο νέος αυτός βρέθηκε στα μέρη της καθώς επέστρεφε με το καράβι του από την Τροία. Ο βασιλιάς του έδωσε ένα μέρος του βασιλείου του και την κόρη του για γυναίκα. Μετά από λίγο καιρό, ο Δημοφώντας νοστάλγησε την πατρίδα του την Αθήνα. Ζήτησε, λοιπόν, να πάει εκεί για λίγο διάστημα. Η Φυλλίς συμφώνησε, αφού της υποσχέθηκε ότι θα γυρίσει γρήγορα πίσω. Εκείνος έφυγε και η γυναίκα του τον περίμενε κάθε μέρα στο μέρος που είχαν παντρευτεί. Η Φυλλίς περίμενε για χρόνια τον άντρα της να γυρίσει, αλλά τελικά πέθανε από τη στενοχώρια. Οι θεοί, λυπήθηκαν τη νέα κοπέλα και τη μεταμόρφωσαν σε αμυγδαλιά.
Όταν ο Δημοφώντας επέστρεψε, βρήκε τη γυναίκα του μεταμορφωμένη σε γυμνή αμυγδαλιά. Την αγκάλιασε και εκείνη άνθισε... Η αμυγδαλιά από τότε είναι το σύμβολο της ελπίδας.


Τραγουδάκια για την αμυγδαλιά


Η μυγδαλιά


Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά


Η αμυγδαλιά


Ιδέες για δραστηριότητες
  • Αν μπορούμε, φέρνουμε ένα κλαδί αμυγδαλιάς στην τάξη ή ζητάμε από κάποιο γονιό να φέρει. Επεξεργαζόμαστε το φυτό. Τι χρώμα έχουν τα λουλούδια της; Πώς μυρίζουν;
  • Δοκιμάζουμε αμύγδαλα. Πρώτα ενημερώνουμε τους γονείς και σιγουρευόμαστε ότι τα παιδιά δεν είναι αλλεργικά στον καρπό.
  • Φτιάχνουμε γλυκό με αμύγδαλα. Μπορεί να είναι αμυγδαλωτά, brownies ή απλά ένα κέικ με αμύγδαλα.
  • Τι καρπό παράγει κάθε δέντρο; Συζητάμε για τα δέντρα και τους καρπούς τους.
  • Μαθηματικά: μοιράζουμε τα αμύγδαλα. Πόσα έχουμε; Πόσα θα πάρει το κάθε παιδί;
  • Εικαστικά: γεμίζουμε τα κλαδάκια της αμυγδαλιάς με λουλούδια. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με δαχτυλομπογιές, είτε με ποπ κορν (άσπρα ή χρωματισμένα) είτε με μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί που μπορείτε να κόψετε εσείς και να τις σχηματίσουν τα παιδιά με τα χέρια τους. Η εργασία αυτή είναι πολύ καλή για τη λεπτή κινητικότητα. 

Ένα καρεκλάκι στην παρεούλα αφιερωμένο στην αμυγδαλιά.

Προσθέτουμε με τα δάχτυλά μας λουλουδάκια
στα γυμνά κλαδιά.

Και δυο φύλλα εργασίας με κλαδιά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Τα παιδιά μπορούν να γράψουν και τη λέξη "ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ" πάνω στο χαρτί.






Ένα όμορφο ποιηματάκι για την αμυγδαλιά, του Α. Κατακουζηνού, το οποίο βρήκα στο Αναγνωστικό της Β' Δημοτικού του 1949:

Η νυφούλα η μυγδαλιά
έβαλε τα νυφικά της
και μια γέρικη ελιά
καμαρώνει τα προικιά της.

"Μυγδαλιά μου, μυγδαλιά!
άκου με και με, να ζήσεις!
τι εβιάστηκες ν' ανθίσεις;
δε φοβάσαι το χιονιά;

Άκου μένα πουχω χρόνια!..."
Μα η καλή μας μυγδαλιά,
εστολίστηκε διπλά
με λουλούδια και... με χιόνια!!!


Καλή ενασχόληση και θυμηθείτε...
όπου να'ναι έρχεται η Άνοιξη!!!

5 σχόλια:

  1. Τι όμορφος μυθος! Και τι ωραία πραγματα κάνετε! Θα φτιαξω κι εγώ αμυγδαλιά με τα κορίτσια μου! Ευχαριστω για την ιδεα! Καλημέρα και καλό μηνά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν αρχίσουν να βγαίνουν τα άνθη, είναι υπέροχα. Ο καρπός υπέροχος. και η ιδέα επίσης υπέροχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πολυ μου αρέσουν τα άνθη της αμυγδαλιάς! Πριν λίγες μερες με ρωτησε η κορούλα μου γιατι ανθίζει αυτό το δεντράκι τωρα μαμα? δεν έκαναν κάτι στο νηπιαγωγείο της για την αμυγδαλιά ακόμη όμως! ωραίες οι ιδέες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντίνα μου μπορείτε να κάνετε και στο σπίτι αυτές τις δραστηριότητες, αφού αρέσει στην κορούλα σου η αμυγδαλιά!!!

      Διαγραφή

Blogging tips