Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

Οι κύριοι Σχηματούληδες!


     Αυτό το διάστημα βρίσκομαι σε άδεια και δεν μπορώ να σας ενημερώνω για δραστηριότητες που γίνονται σε παρόντα χρόνο. Θα ανεβάζω, όμως, αναρτήσεις με θέματα που κάναμε έως τώρα και με υλικό από άλλες χρονιές. Σε αυτό το ποστ θα σας γράψω για μερικές δραστηριότητες που υλοποιήσαμε σχετικά με τα σχήματα.
     Ασχοληθήκαμε με τα 4 βασικά: τετράγωνο, ορθογώνιο, τρίγωνο, κύκλος. Αρχικά, έφτιαξα χάρτινες φιγούρες για κάθε σχήμα, τους ζωγράφισα χαρακτηριστικά προσώπου και τις κόλλησα σε γλωσσοπίεστρα. Έτσι, έφτιαξα ουσιαστικά 4 "κούκλες", στις οποίες έδωσα ονόματα και διαφορετικές προσωπικότητες.

     Ο κύριος Τετραγωνούλης και ο κύριος Ορθογώνιος. Κολλητά φιλαράκια που τους αρέσει να πειράζουν ο ένας τον άλλον. Ο Ορθογώνιος καυχιέται πως είναι πιο ψηλός και διατηρείται σε φόρμα, ενώ ο Τετραγωνούλης υποστηρίζει πως κανείς δεν έχει πιο τετράγωνη λογική από αυτόν και προκαλεί τον Ορθογώνιο να ξαπλώσει για να δουν ποιος είναι ο ψηλότερος!

     Η κυρία Τριγωνούλα και ο κύριος Κυκλάκης. Η κυρία Τριγωνούλα είναι λίγο ψηλομύτα και προσπαθεί να μάθει καλούς τρόπους στον κύριο Κυκλάκη, ο οποίος έχει φουσκωτά μαγουλάκια και μεγάλη αδυναμία στα γλυκά και τις καραμέλες!

     Αφού τους έπαιξα κουκλοθέατρο με τα σχήματα σε ζεύγη, τα παιδιά ξετρελάθηκαν και ταυτίστηκαν πολύ με τις ιστορίες! Έπειτα, κρέμασα τους χαρακτήρες στον πίνακα και συζητήσαμε για τις γωνίες και για τις καταλήξεις των σχημάτων (Τετρά-γωνος κλπ). Έπειτα, τους ρωτούσα ποια αντικείμενα στην τάξη μας έχουν το κάθε σχήμα και στη συνέχεια τους ζητούσα να φέρουν στην παρεούλα ένα αντικείμενο π.χ. τριγωνικό. Οι δραστηριότητες αυτές διατήρησαν το ενδιαφέρον των παιδιών και πήραν έτσι μια καλή γεύση από τα σχήματα. Βέβαια, το δύσκολο σημείο ήταν το τετράγωνο με το ορθογώνιο, που τα μπέρδευαν λιγάκι. Προσπάθησα να τους εξηγήσω πως αν το ορθογώνιο το ξαπλώσουμε, δεν θα είναι ψηλό και αδύνατο αλλά κοντό και παχουλό. Το τετράγωνο, όμως, όπως και να το γυρίσουμε παραμένει το ίδιο.
   
     Τη δεύτερη μέρα ετοίμασα βιωματικές δραστηριότητες. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, αναλόγως του σχήματος που κάθε παιδί προτιμούσε. Κάθε ομάδα σχημάτισε με το σώμα της το σχήμα που αντιπροσώπευε. Τραβήξαμε και μερικές φωτογραφίες, τις οποίες θα βάζαμε αργότερα στον πίνακα αναφοράς που θα φτιάχναμε για τα σχήματα.











Έπειτα, με μαρκαδόρους το σχημάτισαν πάνω στο τραπέζι. Βέβαια, ο κύκλος ήταν αδύνατο να σχηματιστεί με μαρκαδόρους, γι' αυτό χρησιμοποιήσαμε πλαστελίνη. Ορίστε τι όμορφα που τα έφτιαξαν!!!












     Για την τρίτη μέρα ετοίμασα μικρά σχήματα κομμένα σε διαφορετικά χρώματα, όσα και τα παιδιά επί δύο. Έτσι, τα μισά τα κόλλησα στα παγκάκια και τα άλλα μισά τα έβαλα σε μια μολυβοθήκη. Το πρωί τράβηξαν στην τύχη από ένα, για να δουν που θα καθίσουν. Πρώτα όμως έπρεπε να αναγνωρίζουν το σχήμα και το χρώμα του και έπειτα να προσπαθήσουν να βρουν σε ποια θέση αντιστοιχεί! Τριπλό όφελος: επανάληψη και εμπέδωση τα σχήματα και τα χρώματα και τυχαίες θέσεις κάθε μέρα, ώστε να μάθουν να κάθονται δίπλα σε όλα τα παιδιά και σε όλες τις θέσεις της παρεούλας!




     Μετά από αυτές τις δραστηριότητες, έφτιαξα μια γωνίτσα στον τοίχο με τα σχήματα και με φωτογραφίες από όσα πραγματοποιήσαμε. Έγινε ένας πίνακας αναφοράς ώστε να μπορούν τα παιδιά να ανατρέχουν σε αυτόν όποτε χρειάζεται!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Blogging tips