Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Δραστηριότητες για το θέμα "Το σώμα μου"

  • Σχεδιάζουμε την παλάμη με τα δάχτυλά μας και δημιουργούμε φατσούλες! Εγώ τον ονόμασα Δαχτυλένιο!

  • Μαθαίνουμε τραγούδια όπως: δε μπορώ μανούλα 'μ, χόκι πόκι, που είναι ο αντίχειρας;, με τα 3 δαχτυλάκια κλπ κλπ
  • Μιλώντας για την υγιεινή διατροφή μπορούμε να μοιράσουμε πιάτα πλαστικά στα παιδιά και προσπέκτους από σούπερ μάρκετ και να τα προτρέψουμε να δημιουργήσουν ένα υγιεινό γεύμα με κολάζ!
  • Μπορούμε να καλέσουμε κάποιον γιατρό ή νοσοκόμο στο σχολείο (αν είναι γονιός ακόμα καλύτερα), να έχουμε κάνει μια κουβέντα πιο πρίν με τα παιδιά για το τι πράγματα θέλουν να μάθουν, να τα βοηθήσουμε να καταγράψουν τις απορίες αυτές και να οργανώσουμε ενός είδος συνέντευξη! Ε μια που θα έρθει θα μας εξετάσει κιόλας! Γκούχου!

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

Το σώμα μου

Η ενότητα "Το σώμα μου" έχει ένα σωρό πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στο Νηπιαγωγείο! Θα έλεγα είναι μια ατέλειωτη ενότητα που πιάνει πάρα πάρα πολλούς τομείς!
Την αφορμή πήρα από ένα παιδάκι που έλειπε επειδή ήταν άρρωστο. Έτσι, άνοιξα την κουβέντα: γιατί και πώς αρρωσταίνουμε, που καταλαβαίνουμε ότι είμαστε άρρωστοι και τι κάνουμε για να γίνουμε καλά.
Η επόμενη δραστηριότητα ήταν η εξής: σχεδίασα μια σταγόνα και μια καρδιά πάνω σε κόκκινο χαρτόνι, τά έκοψα, τους ζωγράφισα φατσούλα και τα στέριωσα σε ξυλάκια. Έπειτα έβαλα τη σταγόνα να μιλάει και να εξηγεί τη δουλειά της. Κουβεντούλα, ερωτήσεις κατανόησης και την άλλη μέρα, αφού είχε πάρει το μάτι τους την καρδιά, ζητούσαν επιμόνως να ανέβει στο βήμα και να μιλήσει κι εκείνη με τη σειρά της... Μεγάλες στιγμές!
Με αφορμή την καρδιά, μιλήσαμε για τα εξωτερικά μα και για τα εσωτερικά όργανα με κουίζ (π.χ. ποιό όργανο στέλνει το αίμα σε όλο το σώμα;) Μετά από καποιες μέρες, για να κάνω εμπέδωση και αξιολόγηση, τα χώρισα σε δυο ομάδες, τους έκανα ερωτήσεις και όποια ομάδα απαντούσε πιο γρήγορα έπαιρνε έναν μαρκαδόρο (πιάσαμε ντεσιμπέλ άνω του επιτεπόμενου ορίου). Η τελευταία ερώτηση για 3 μαρκαδόρους παρακαλώ!
Αργότερα, περάσαμε στο παρασύνθημα! Μετρήσαμε το ύψος και το βάρος μας, αφού συζητήσαμε τι σημάνει "ύψος'' και "βάρος" και πώς τα μετράμε!

Στη συνέχεια δημιούργησα έναν πίνακα όπου κατέγραψα το ύψος και το βάρος των παιδιών.

Αφού διαβάσαμε διάφορα βιβλία σχετικά με τα μικρόβια, το γιατρό και το πώς μας εξετάζει, δημιουργήσαμε τη γωνιά του ιατρείου... Τατάαααν!!!

Όπως βλέπετε, το ιατρείο είναι πλήρως εξοπλισμένο με κρεβάτι εξέτασης, ενέσεις (χωρίς τη βελόνα), χειρουργική ποδιά, μάσκα, σκουφάκι και γάντια, φάρμακα, πλαστικό στηθοσκόπιο, πλαστικό θερμόμετρο, πίνακα του σκελετικού συστήματος, πίνακα των εσωτερικών οργάνων και φυσικά ζυγαριά! Επίδοξοι ιατροί, σπεύσατε!

Blogging tips